Vaker ontspannen verricht ‘wonderen’

KOPPEL REGELMATIG ONTSPANNEN
AAN EEN DAGELIJKSE BEZIGHEID!
In jouw dagelijks leven je lijf steeds
weer kunnen ontspannen en ruimte
in je hoofd kunnen vinden.
(Wanneer jij dat wilt, in dagelijkse situaties)

Waarom zou je dit willen?
In de praktijk blijkt dat je veel beter
kunt
dealen met de uitdagingen van
het
dagelijks leven wanneer je ontspannen
bent en vanuit rust en ruimte in je hoofd
kunt reageren.

Wetenschap
Uit een Italiaanse studie blijkt duidelijk
dat eenvoudige ontspanningsoefeningen ‘kleine wonderen’ kunnen doen bij mensen
die angstig of gestrest zijn. (Ook pijn blijkt af te nemen wanneer je vaker ontspant)

Wetenschappers analyseerden 19 studies waar 1.231 mensen aan deelnamen.
Alle onderzoeken hadden betrekking
tot de lichaam-geest connectie om angst en stress op een volkomen gratis en eenvoudige wijze te verminderen.

Toegepaste ontspanningsoefeningen, die iedereen overal kan doen, hadden het meeste succes en zorgden in 70 tot 80 procent van de gevallen voor een duidelijke vermindering van de angst en de spierspanning van het lichaam.
Op de momenten dat je lichaamsbewust, je spierspanning even loslaat en lager gaat ademen, wordt je stiller in je hoofd…
Een verademing! 😊

Lichaamsbewust ontspannen door Mindfulness
Wanneer je lichaamsbewust bent herken je eerder wanneer je teveel of te lang vanuit gewoonte spierspanning vasthoudt…
‘Mindfulness Helpt’ is een workshop, waarin je leert hoe jij je lijf in jouw (drukke) dagelijks leven kunt ontspannen en hoe jij kunt
zorgen voor rust en ruimte in je hoofd.

Gekoppeld aan een dagelijks (huishoudelijke) taak of het lezen van je mail, kun jij je spierspanning regelmatig even loslaten
(10 a 30 sec) waardoor je
lager gaat ademen.
Hierdoor ontstaat automatisch ontspanning in het lijf.
Er is daarbij ook effect op het denken, wat veel rustiger wordt.

Wil jij leren hoe je dit in praktijk brengt?
Boek een gratis kennismakingsgesprek
via de: Contactpagina